Sunday 8 December 2013

Zoo Taiping, Perak

26 Nov 2013

Hari seterusnya saya bawa anak-anak ke Zoo Taiping...kali terakhir saya pergi sana tahun 2009 selepas baru pindah dari Sarawak.....ada satu kejadian melucukan yang berlaku menyebabkan saya fobia ke sana selepas itu.....hehehehe....kami kena kejar dengan beruk sebab masa tu ade air tin di tangan suami....lintang pukang saya lari....lepas tu memang takut sangat nak pergi zoo....hahahaha

Banyak perubahan yang berlaku dalam zoo ni....untuk mengelakkan kami dikejar beruk lagi kami ambil keputusan untuk naik keretapi yang disediakan....kami hanya berjalan kaki untuk di sekitar kawasan berhampiran sahaja.....fobia....fobia....hahahaha




Tiket pun dah naik harga sekarang......



Budak debab tu muka cuak....asyik cakap eeeee takut...takut....hahahaha

Puas hati dapat naik keretapi....


Buaya tu duduk kat tepi pagar je.......


Serigala.....

Binatang yang paling Iqbal suka.....


Tengok tu asyik tersenyum je sebab dapat tengok arnab....asyik cakap cat...cat...salah binatang tu iqbal...hehehehe

Dah semakin berani....nak panjat pagar pulak.....

Pekerja zoo sedang bagi zirafah makan....

Sebelum balik kami singgah di Muzium Perak.....kami hanya berehat di luar sahaja sebab anak-anak dah penat...sebelum diaorang mengamuk lebih baik kita balik....ini antara gambar yang sempat saya ambil di luar muzium.....







                                                                                                                                    


No comments:

Post a Comment