Friday 21 February 2014

Biskut lapis cheese

Cheesekut......

Assalamualaikum semua......kali ini saya ingin berkongsi resepi untuk menambahkan lemak-lemak manja di badan...hehehehe

Saya sebenarnya bukan penggemar makanan yang berasaskan cheese tetapi saya suka mencuba sesuatu resepi....hari khamis yang lepas pihak tadika meminta saya untuk menyediakan 2 jenis kuih untuk mesyuarat...jadi saya telah menyediakan puding roti dan biskut lapis cheese.....

Saya dapat tahu mereka yang hadir ke mesyuarat tersebut sangat suka dengan cheesekut yang saya buat......syukur sangat

Saya perolehi resepi ini dari blog evelyn gemina...saya memang jatuh hati dengan blog lyn ni sebab hiasan keknya sangat cantik....

Jom kita semak resepi....

Sumber dari http://mybakingworkshop.blogspot.com/2014/01/biskut-lapis-cheese.html
Bahan-bahan :

A
250gm cream cheese
250gm susu pekat

B
1 peket biskut masin (golden cracker julies)

C
Oat / nestum

Cara-cara :
1.Sediakan loyang atau bekas yang bersesuaian...
2. Pukul bahagian A sehingga lembut dan berkrim..
3. Susun biskut dengan kemas dan padat di dalam loyang atau bekas...
4. Sapukan rata adunan cheese di atas biskut....kemudian taburkan bahagian C..
5. Ulang sehingga habis semua biskut dan adunan cheese...
6. Sejukkan di dalam peti ais 1-3 jam atau semalaman.....

Antara bahan-bahan yang diperlukan....

Inilah hasilnya tetapi tak boleh nak tunjuk lebih sebab cheesekut ni perlu dihantar ke sekolah tadika....hehehehe

SELAMAT MENCUBA........




2 comments:

  1. Assalam kak nora....aduh baru saya tahu akk sudah buat blog...ketinggalan keretapi saya,hehe...happy blogging, rajin2 share resepi yg sedap2 k ;)

    ReplyDelete
  2. Wsalam...akak buat blog ni pun sbb tgk kesungguhan lin jgk...sumber inspirasi utk akak.....jom kita sama2 kongsi resepi...heheheehe

    ReplyDelete