Tuesday 9 July 2013

BELAJAR MEMBACA

Peter and Jane




Hari ini saya nak berkongsi ilmu tentang pembelajaran anak saya....Alhamdulillah anak saya yg sulung berumur 6 thn boleh membaca bahasa inggeris dengan menggunakan buku peter n jane...baru nak habis buku 3...kira lambat jgkle sbb sepatutnya umur 6 thn dah guna buku 6..nk buat mcmna klu maknye ajar mmg tak blh masuk sbb garang sgt....kihkihkih...hantar tuisyen baru blh....saya ni mmg xde skill utk jd cikgu...klu jd cikgu smua ank murid lariiiiiii......

Buku ini mempunyai 12 set dan setiap set mengandungi 3 buah buku...setiap buku harganya rm9.90 je tetapi utk set C saya tak beli sbb hanya latihan je tetapi utk set A dan B mmg wajib beli supaya anak bukan hanya menghafal perkataan tetapi benar2 faham dan sebutan yg betul....

Sejak zaman saya sekolah lagi buku ni dah wujud dan terbukti keberkesanannya....jadi boleh bayangkan lah berapa lama buku ni dah ade di pasaran....semua kedai buku ada jual tetapi cpt 'sold out'.......jadi cepat2 le terjah kedai buku ye.....hihihihi

kita jumpa di entri lain tentang buku siri cepat membaca untuk bahasa melayu pulak.......


No comments:

Post a Comment