Thursday 3 July 2014

Laman Seni Seksyen 7, Shah Alam Selangor

Satu lagi produk pelancongan di Shah Alam....

Assalamualaikum.....

Bertemu kita lagi dalam bulan Ramadhan tetapi saya masih belum bercerita mengenai resepi lagi....sabar ye...hehehehehe....hari ni saya nak kongsi tentang satu lagi produk pelancongan di Shah Alam yang saya rasa agak menarik...selalunya bila sebut seksyen 7 mesti kita akan terbayang I-city dan juga syurga membeli belah di seksyen 7....tetapi kali ini di lorong belakang seksyen 7 dijadikan lukisan mural 3D yang dikenali sebagai laman seni....

Kepada mereka yang memang berminat bergambar dan 'berselfie' inilah tempat yang paling sesuai.....sebenarnya saya ke sini secara kebetulan sahaja selepas menghantar anak sulung ke sekolah.....dah sampai ke sini jadi saya pun ambil peluang untuk bergambar dan pengunjung pun tidak ramai kerana waktu tengahari.....dengan menggunakan kamera telefon dan hanya memakai pakaian yang macam nak beli ikan di pasar kami mengambil gambar di sini...hehehehe...lagipun kedua-dua anak saya ni masih belum sembuh sepenuhnya......kesian juga sebenarnya tapi maknya yang terlebih 'kepoyoannya'....

Laman seni ni terletak di lorong belakang Gulatis Silk House...sepanjang lorong belakang tu terdapat banyak konsep lukisan mural 3D...di sini saya mengambil sebahagian lukisan untuk dijadikan rujukan rakan-rakan yang ingin berkunjung ke sini.....sambil membeli belah sambil tu boleh bergambar......



Laju...laju....buai ku laju...kihkihkih

Jom kita berbusking....Iqbal nak nyanyi lagu ape?????



ooooooo kita dah masuk dalam game supermario.....

Ada gaya model ke kami ni...?????


Retak seribu hati ini......eh bukan...hehehehe





MH 370.....

Sila baca arahan betul-betul ye.....


Ade berani nak bergambar di sini...?????






Cepat iman dan iqbal kita kongsi payung....hehehehe


Ini sesuai untuk perokok tegar...insaf tak...??????

Mural ni sangat unik....

Mural yang diperbuat dari sudu dan pinggan plastik....

Sebenarnya nak tiru gaya sebelah tu tapi rasa segan pulak....kihkihkih


Diharapkan dengan serba sedikit penerangan dan gambar yang saya sertakan di sini dapat memberi gambaran kepada rakan-rakan untuk berkunjung ke sini.....walaupun saya bukan orang Selangor tetapi saya tetap mahu mempromosikan tempat-tempat menarik yang pernah saya kunjungi di dalam negara kita.....

Saya sayang MALAYSIA....berjumpa lagi di lain entri

SELAMAT BERPUASA.......



No comments:

Post a Comment