Saturday 14 June 2014

PESTA FLORIA PUTRAJAYA 2014....

Assalamualaikum.....

Berjumpa lagi di entri terbaru.....tak sabar saya nak masukkan entri ini sebab saya nak promosi kepada rakan-rakan semua....perjalanan saya ke sini pun semuanya tanpa dirancang...saya sendiri pun tidak tahu hari ni bermula pesta floria di Putrajaya....sebenarnya tujuan saya ke Putrajaya kerana ingin bertemu kakak saya yang akan pulang ke Johor.....setahun sekali baru berjumpa jadi kami berjanji untuk bertemu di sini.....

Terlihat pula ada pesta floria jadi kami singgah di sini.....saya pula tak bawa kamera jadi hanya menggunakan kamera telefon sahaja....jadi kualiti gambar memang tidak memuaskan....kami pula hanya sempat bergambar di bahagian pameran taman dan bunga sahaja kerana cuaca memang 'hot and spicy'......jadi dinasihatkan kepada rakan-rakan yang ingin berkunjung ke sini untuk membawa payung, topi dan yang paling penting air mineral botol besar....hehehehehe....untuk bahagian jualan bunga memang tak sempat nak bergambar.....memang tersangat membahang dan panas...

Pesta Floria ini berlangsung dari 14 Jun hingga 22 Jun....dibuka dari jam 10 pagi sehingga 10 malam.....bayaran masuk untuk dewasa RM3 dan kanak-kanak dari 7 - 12 tahun RM1.00.....


Payung tu saya bawa sendiri ye bukan jatuh dari atas...hehehehe



Anak-anak sangat suka tengok benda ni....









Macam pengantin baru ke......hehehehe



Bermacam-macam pameran dan juga jualan bunga di sini tetapi saya hanya dapat berjalan separuh perjalanan sahaja...kesian dengan anak-anak....stroller untuk anak pun saya tak bawa sebab perjalanan yang tidak dirancang......

Semoga dengan sedikit panduan ini dapat memberi gambaran kepada rakan-rakan yang ingin berkunjung ke sana......

SELAMAT BERKUNJUNG......

No comments:

Post a Comment